1.1 Předmětem těchto obchodních podmínek je úprava právních vztahů mezi poskytovatelem a uživatelem při poskytování služeb „Čistá pošta“. Smluvní vztah vznikající na základě těchto obchodních podmínek mezi poskytovatelem a uživatelem se řídí ustanovením obchodního zákoníku a navazujících předpisů.
1.2 Definice pojmů používaných v těchto obchodních podmínkách:
1.2.1 Služba „Čistá pošta“ (dále jen Služba) - poskytování služeb určených pro provoz a zajištění provozu e-mailových schránek, internetových aplikací a služeb souvisejících s provozem doménových jmen prostřednictvím prostředků poskytovatele Služby. Obsah a předmět Služeb je definován aktuální nabídkou poskytovatele zveřejněnou na www prezentaci poskytovatele http://www.cistaposta.cz.
1.2.2 Poskytovatel - ILLE s.r.o., Větrná 1454/72, 370 05 České Budějovice, IČ: 28114531, DIČ: CZ28114531
1.2.3 Uživatel - každý subjekt, který provede objednávku služby „Čistá pošta“ prostřednictvím www prezentace, e-mailem, poštou, telefonicky, osobně nebo jiným, Poskytovatelem akceptovaným, způsobem a kterému byly Služby Poskytovatelem řádně zřízeny dle platných pravidel poskytování Služeb, zveřejněných na www prezentaci Poskytovatele http://www.cistaposta.cz.
1.2.4 Zahájením poskytování Služby je den, kdy Uživatel začal nebo mohl začít využívat Službu nebo den úhrady ceny Služby Uživatelem, vždy podle toho, co nastalo dříve.
1.2.5 Prodloužením Služby na další období je den úhrady ceny Služby na další období Uživatelem.
1.2.6 Ukončením poskytování / čerpání Služby je okamžik kdy nabyla účinnosti výpověď čerpání Služby.
1.2.7 Dnem uskutečnění zdanitelného plnění je den zahájení poskytování Služby nebo den prodloužení Služby.
1.2.8 Písemným oznámením se rozumí taková forma oznámení, kterou lze přečíst a uschovat; zejména se jedná o běžný dopis nebo e-mail.
1.2.9 Server - počítač trvale připojený k síti Internet, prostřednictvím jehož prostředků je poskytována Služba.
1.2.10 Pronájem kapacitních, výpočetních a programových prostředků serveru - sdílený pronájem hardwarových a softwarových prostředků serveru Uživateli Služby za účelem zpracování požadavků využívaných aplikací. Míra možnosti využití prostředků serveru jedním uživatelem v daném okamžiku je limitována mírou využití prostředků serveru ostatními uživateli.
1.2.11 Provozování internetové aplikace - provoz aplikace (zejména www prezentací) prostřednictvím prostředků serveru ve prospěch Uživatele a třetích stran. Při provozu aplikací je uživatelům umožněno využívat programových prostředků serveru poskytovaných v rámci hostingové služby (PHP, Databáze,...).
2. PRÁVA A POVINNOSTI POSKYTOVATELE
2.1 Poskytovatel na základě objednávky Uživatele zajistí poskytnutí Služby.
2.2 Poskytovatel je povinen zajistit nepřetržitý provoz poskytovaných Služeb a přístup Uživatele k smluveným výpočetním a programovým prostředkům serverů, na kterých je Služba pro Uživatele poskytována.
2.3 Poskytovatel je povinen provádět nepřetržitý monitoring provozu na serveru a zajišťovat průběžně správu serveru pro optimální provoz Služby.
2.4 Poskytovatel je povinen zabezpečovat Službu před narušením provozu třetí stranou.
2.5 Poskytovatel se zavazuje písemně informovat Uživatele o všech okolnostech znemožňujících poskytování Služeb, pokud jsou mu tyto skutečnosti známy předem, tak, aby ze strany Uživatele mohla být přijata nutná opatření.
2.6 Poskytovatel si vyhrazuje právo na budoucí změnu těchto Všeobecných obchodních podmínek nebo Ceníku služeb, přitom se zavazuje informovat Uživatele o takových změnách. Poskytovatel Uživatele o změnách informuje prostřednictvím emailu a/nebo své www prezentace nejméně pět (5) pracovních dní před datem účinnosti takové změny. Ve výjimečných odůvodněných případech může Poskytovatel změny oznámit i ve lhůtě kratší. Jestliže Uživatel nesouhlasí se změnou Všeobecných obchodních podmínek a/nebo Ceníku služeb, oznámí Poskytovateli své rozhodnutí o ukončení čerpání Služby. V případě, že Poskytovateli nebude do třiceti (30) dnů od oznámení změn doručeno oznámení rozhodnutí o ukončení čerpání Služby z důvodu nesouhlasu s novými Všeobecnými obchodními podmínkami nebo Ceníkem služeb, považuje Poskytovatel tuto skutečnost za souhlas se změnami.
2.7 Právo Poskytovatele na změnu Všeobecných obchodních podmínek nebo Ceníku služeb není dotčeno ani uzavřením smlouvy, jejíž změna je možná pouze písemným dodatkem.
2.8 Registraci doménového jména provádí Poskytovatel na základě přijetí úhrady za doménové jméno dle podmínek a platného ceníku vystaveného na www stránkách Poskytovatele http://www.cistaposta.cz. Registraci a úhradu registračního poplatku registrátorovi domény provede Poskytovatel do 3 pracovních dnů ode dne přijetí úhrady od Uživatele.
2.9 Poskytovatel při registraci nového doménového jména neodpovídá za registraci doménového jména jiným subjektem v době čekání na poskytnutí úhrady Uživatelem. Pro registraci doménového jména používá Poskytovatel údaje poskytnuté Uživatelem při objednávce Služby. Poskytovatel neodpovídá za možné chyby způsobené uvedením chybných údajů Uživatelem.
2.10 Poskytovatel nenese zodpovědnost za přerušení poskytování Služeb Uživateli v případě zásahu třetích osob či vyšší moci (zejména povodeň, požár, vítr, válka, zemětřesení apod.) nebo v případě poruchy na zařízení třetích dodavatelů (zejména rozsáhlý a dlouhodobý výpadek dodávky elektřiny, telekomunikačního spojení atd.), pokud těmto skutečnostem prokazatelně nebylo možno zabránit nebo nebyly způsobeny nedbalostí Poskytovatele a nebo byly způsobeny neodvratitelnou událostí nemající původ v provozu Služby. Porušením povinnosti Poskytovatele zajistit nepřetržitý provoz Služby není přerušení provozu Služby z důvodu systémových zásahů Poskytovatele do provozu serveru.
2.11 Poskytovatel je povinen upozornit Uživatele včas na skutečnost, kdy se blíží uplynutí doby, na kterou má Uživatel předplacenou Službu nebo doménové jméno a to formou zprávy elektronické pošty zaslané na kontaktní e-mail poskytnutý Uživatelem.
2.12 Poskytovatel má právo zrušit poskytnutou Službu Uživateli, který je v prodlení s platbou za Službu déle než 15 dnů. V případě zrušení Služby z důvodu neuhrazení Služby Uživatelem, neodpovídá Poskytovatel za škodu vzniklou ztrátou dat Uživatele a ztrátou dostupnosti provozovaných aplikací.
2.13 Poskytovatel má právo jednostranně vyloučit Uživatele z provozu v případě poškozování ostatních uživatelů nebo Poskytovatele provozem vlastní aplikace Uživatele a dále v případech porušení kterékoli z povinností Uživatele uvedených v bodech 3.3, 3.4, 3.7, 3.11, 3.12. Poskytovatel může v těchto případech vyloučit Uživatele z provozu i bez jeho vědomí.
2.14 Poskytovatel vykonává svým jménem a na svůj účet majetková práva k dílu ve smyslu autorského zákona, které vytvořil ke splnění svých povinností. Na dílo se dále vztahují příslušná ustanovení autorského zákona.
2.15 Poskytovatel nenese odpovědnost za porušení vlastnických práv k ochranným známkám Uživatelem a za porušení zákona užíváním názvu domény, e-mailové adresy nebo jiného označení použitého Uživatelem, které jsou obchodními jmény a ochrannými známkami třetích stran.
2.16 Poskytovatel se zavazuje nakládat s osobními údaji Uživatele plně v souladu s ustanoveními zákona 101 / 2000 Sb. Tím není dotčeno právo Poskytovatele použít osobní údaje poskytnuté Uživatelem při objednávce Služby následujícím způsobem:
- poskytnutí údajů nutných pro provedení služeb třetím stranám, např. při registraci doménového jména,
- uvedení v on-line referencích ve www prezentaci Poskytovatele,
- použití pro marketing v rámci služeb Poskytovatele, při vývoji a zlepšování služeb poskytovaných Uživateli, především pro zasílání novinek.
3. PRÁVA A POVINNOSTI UŽIVATELE
3.1 Uživatel je před zahájením čerpání Služeb seznámen s těmito Všeobecnými obchodními podmínkami a Ceníkem služeb a s jejich obsahem souhlasí.
3.2 Uživatel souhlasí s tím, že Poskytovatel je v průběhu poskytování Služby oprávněn změnit Všeobecné obchodní podmínky nebo Ceník služeb.
3.3 Uživatel se zavazuje nepřeprodávat ani nepřenechávat Službu jakýmkoli způsobem třetím osobám bez předchozího písemného souhlasu Poskytovatele.
3.4 Uživatel je povinen užívat Službu pouze způsobem, který je v souladu s těmito Všeobecnými obchodními podmínkami, se zákony platnými v České republice, se zákony platnými v zemi, v níž má Uživatel trvalé bydliště nebo sídlo, s dobrými mravy, s dobrými obchodními zvyklostmi, s případnými pokyny poskytovatele a se smlouvou o poskytování Služby, jestliže taková smlouva byla uzavřena.
3.5 Uživatel nese plnou zodpovědnost za způsob využití poskytované/poskytnuté Služby a za obsah, který prostřednictvím Služby šíří.
3.6 Pokud je sjednáno, že poskytovatel je technickým správcem domény, Uživatel se zavazuje hradit poplatky za registraci a udržování záznamů své domény poskytovateli, který následně provede úhradu poplatků příslušnému registrátorovi.
3.7 Uživatel je povinen dodržovat práva a chránit oprávněné zájmy Poskytovatele a třetích osob, nešířit informace, jejichž obsah je v rozporu s platnými zákony nebo těmito Všeobecnými obchodními podmínkami nebo dobrými mravy a dobrými obchodními zvyklostmi.
3.8 Uživatel se zavazuje reklamovat neprodleně poskytování Služby v případě vadného poskytnutí Služby. Při nesprávně vyúčtované ceně je Uživatel povinen reklamaci uplatnit do 30 kalendářních dnů od vystavení příslušného dokladu, jinak právo na reklamaci zaniká. Reklamace se uplatňuje písemně na adresu Poskytovatele a musí obsahovat popis závady. Uplatnění reklamace proti výši účtované ceny nemá odkladný účinek a Uživatel je povinen zaplatit účtovanou cenu v plné výši do termínu splatnosti. V případě kladného vyřízení reklamace vzniká Uživateli právo na vrácení přeplatku z ceny.
3.9 Uživatel je povinen oznámit Poskytovateli veškeré změny svých identifikačních, kontaktních a fakturačních údajů poskytnutých při objednávce Služby do deseti (10) pracovních dnů od okamžiku, kdy změna nastala. Uživatel nese plnou zodpovědnost za škodu vzniklou v důsledku nesplnění této povinnosti.
3.10 V případě, kdy poskytovatel, na základě ústního nebo písemného upozornění, vyzve Uživatele k odstranění vad Uživatelem provozované aplikace, je Uživatel povinen odstranit tyto technické vady aplikace neprodleně, nejpozději však do 24 hodin. Jestliže Uživatel není schopný z důvodu objektivních překážek odstranit vady do 24 hodin, je povinen odstranit aplikaci z provozu serveru, pokud tak neučiní, má poskytovatel právo jednostranně pozastavit platnost Služby pro Uživatele do odstranění vad.
3.11 Uživatel nesmí využívat Služby takovým způsobem, který by vedl k porušení práva poskytovatele, třetích stran nebo by mohl zapříčinit znevýhodnění ostatních uživatelů při sdíleném využívání prostředků serveru. Uživatel nesmí využívat poskytnuté prostředky ani takovým způsobem, kterým by získal neoprávněné zvýhodnění oproti ostatním uživatelům, nebo takovým způsobem, který by mohl vést k porušení nebo poškození provozu serveru. Za závažné porušení povinností Uživatele je považován zejména pokus o narušení bezpečnosti a nepřetržitosti provozu Služby.
3.12 Uživatel je povinen chránit poskytnutá přístupová jména a přístupová hesla k zřízeným Službám a programovým prostředkům serveru před zneužitím třetí stranou.
3.13 Uživatel se zavazuje neprodleně informovat poskytovatele Služby na zjištěnou technickou nebo bezpečnostní závadu provozu Služby e-mailem zaslaným na adresu admin@cistaposta.cz
3.14 Uživatel zodpovídá za škodu způsobenou úmyslným i neúmyslným neoprávněným užíváním poskytnutých prostředků serveru. V případě porušení povinností stanovených Uživateli v těchto obchodních podmínkách, má právo poskytovatel žádat po Uživateli náhradu škody způsobenou Uživatelem a ušlý zisk. Náhradou škody se rozumí zejména čas vynaložený poskytovatelem pro odstranění závadného stavu, vzniklého neoprávněným nebo neodborným užíváním prostředků serveru Uživatelem, škoda vzniklá na provozu serveru, škoda vzniklá třetím stranám a zejména ostatním uživatelům, škoda vzniklá zastavením provozu serveru atd. Náhradou ušlého zisku se rozumí zejména náhrada ušlého zisku 500,- Kč z každé započaté hodiny práce Poskytovatele při odstraňování závadného stavu, dále náhrada průměrného zisku, který by Poskytovatel získal po dobu přerušení nepřetržitého provoz Služby, náhrada ušlého zisku způsobeného poškozením dobré pověsti Poskytovatele a ztrátou uživatelů, vyjádřeného cenou Služby objednané uživatelem, atd.
4. CENA SLUŽBY A PLATBY ZA SLUŽBU
4.1 Cena Služby je stanovena nabídkou Poskytovatele Služby zveřejněnou na www prezentaci http://www.cistaposta.cz, platnou v den uskutečnění objednávky Uživatelem.
4.2 Pokud Poskytovatel Služby nabízí zvýhodněnou cenu Služby při splnění určitých podmínek, má Uživatel právo získat Službu za zvýhodněnou cenu při dodržení těchto podmínek. Pokud Uživatel učiní objednávku s příslibem splnění podmínek nutných pro získání zvýhodněné ceny popř. objednávkou tzv. "akce", a následně nesplní podmínky nutné pro poskytnutí zvýhodněné ceny, zaplatí Uživatel za Službu cenu základní dle ceníku v den učinění objednávky.
4.3 Uživatel se zavazuje uhradit cenu Služby na základě výzvy k zaplacení Služby zaslané Poskytovatelem elektronickou poštou na e-mail zadaný Uživatelem při objednávce Služby na účet Poskytovatele. Den úhrady je den připsání platby na účet Poskytovatele.
4.4 Uživatel hradí cenu Služby předem na období sjednané v objednávce.
4.5 Poskytovatel vystaví daňový doklad za zřízení nebo prodloužení Služby na základě přijetí úhrady ceny Služby.
4.6 V případě nezaplacení poplatku podle bodu 5.4 je Poskytovatel oprávněn, a to i bez předchozího upozornění účastníka, přerušit provoz Služby, a to do té doby, než dojde k zaplacení dlužných poplatků v plné výši.
5. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
5.1 Provoz Služby se sjednává na dobu sjednanou v objednávce zřízení Služby. Provoz Služby se automaticky prodlužuje pokud Uživatel nedoručí Poskytovateli písemnou žádost o zrušení poskytované Služby nejpozději do 30 dnů před dnem uplynutí období, na které má Uživatel Službu zaplacenou.
5.2 Provoz Služby lze vypovědět bez udání důvodů. Výpověď musí být učiněna písemnou formou a musí být doručena druhé straně nejpozději do 15 dnů před dnem účinnosti výpovědi.
5.3 V případě změny DNS záznamu, technického kontaktu domény, ostatních údajů charakterizujících Službu ze strany Uživatele není nadále Poskytovatel povinen provozovat smluvené Služby.
5.4 Pokud je provoz Služby vypovězen ze strany Poskytovatele, má Uživatel nárok na vrácení poměrné části ročního poplatku Služby za nevyužité období. Nárok na vrácení poměrné části ročního poplatku Služby za nevyužité období Uživateli nevzniká, pokud dojde k vypovězení provozu Služby z důvodu závažného porušení povinností Uživatele, uvedených v článku 3 těchto obchodních podmínek.
5.5 Pokud je provoz Služby vypovězen ze strany Uživatele, nemá Uživatel nárok na vrácení poměrné části ročního poplatku Služby za nevyužité období. Uživateli vzniká nárok na vrácení poměrné části ročního poplatku Služby za nevyužité období v případě porušení povinností Poskytovatele.
5.6 Tyto všeobecné obchodní podmínky mají větší právní sílu než ostatní ujednání o poskytování Služby sjednané mezi Uživatelem a Poskytovatelem, pokud se nejedná o právní vztah založený na základě jiného smluvního ujednání, ve kterém bude výslovně uvedeno, že se daný vztah těmito všeobecnými podmínkami neřídí. Případný spor bude řešen přednostně dle těchto všeobecných obchodních podmínek, pouze skutečnosti, které nejsou ošetřeny v těchto podmínkách, se řídí ostatními ujednáními mezi Poskytovatelem a Uživatelem.
5.7 Tyto všeobecné obchodní podmínky jsou platné do odvolání provedeného změnou stávajících podmínek.